Başkır Hukuk Danışmanlık

BAŞKIR HUKUK

Dava Dilekçemi Nasıl Hazırlarım

Dava dilekçemi nasıl hazırlarım

Dava dilekçesi ya da cevap dilekçesi yazmak uzmanlık gerektiren bir konu olup öncelikle bu konuda alanında uzman bir hukukçudan destek alınmasının zorunluluk arz ettiğini değerlendirmekteyiz.

Ancak bu konuda uzman bir avukattan destek alınmasının mümkün olmadığı durumlarda ise kişinin öncelikle ne davası açacağını doğru tespit etmesi gerekmektedir.

Bu tespitin ardından dava konusuna ilişkin yasal ve yargısal düzenlemeler çok detaylı incelenmeli devamında ise alanında yazılmış bir makale üzerinde çalışma yapıldıktan sonra dilekçe yazılmasını tavsiye etmekteyiz. Ancak her halükarda teknik bir iş olan dilekçe yazımında en ufak bir ihmal kişinin maddi ve manevi olarak zarar etmesine neden olacaktır.

Dava Dilekçesi ve Cevap Dilekçesi Yazılırken Sıklıkla Yapılan Hatalar Nelerdir?

• Dava dilekçesi yazılırken görevsiz mahkemede dava açılması.
  • Dava ve cevap dilekçesinde iddia ve savunmaların eksik ya da noksan ifade edilmesi.
  • Davacı olarak yazılan dilekçede delil olarak bir kısım delillerin yazılmasının unutulması.
  • Cevap dilekçesi yazarken ilk itiraz, zaman aşımı, deliller ve dava şartları konularında itirazları yazılmaması.
  • Cevap dilekçesinin ve cevaba cevap dilekçesinin süresinde yazılmaması.
  • Faiz ve talep sonucunun eksik yazılması nedeniyle taleple bağlılık nedeniyle faiz ve talep sonucuna göre eksik hüküm kurulması.

Bu eksiklikler yüzlerce hatta binlerce sayı ile ifade edilebilecektir. Bu nedenle dilekçe yazımı konusunda hukuki destek alınması zorunluluk arz etmektedir.

Gaziantep BAŞKIR HUKUK  Online Olarak Dilekçe Yazmaktadır Mı?

BAŞKIR HUKUK Avukatlık olarak gerek Gaziantep İlinde bulunan gerekse tüm Türkiye’de online olarak bize ulaşan müvekkillerimize hukuki danışmanlık kapsamında dilekçe yazılmaktadır. Dilekçe yazımı ve bu konuda teknik destek alınması gereken konularda Avukatlık Kanunu hükümleri gözetilerek müvekkillerimize destek sunmaktayız.